Na prelome rokov 2005 a 2006 mnoho z nás našlo vo svojej poštovej schránke, alebo ako prílohu v časopise, ponuku jednej nemenovanej reklamnej zásielkovej spoločnosti. Tam sme mali zotrieť určitú časť a údajne (ako ináč) vyhrávame to a to. No a ak odpovieme do deviatich dní, tak ešte získame ako bonus - to a to. Ale budem konkrétnejší. V tomto prípade - ak odpovieme do spomenutých deviatich dní, tak získame ako darček skvelé minirádio a ešte skvelejší elektronický organizér. Samozrejme k tomu ešte zopár kariet na zakladanie, zakladač a tak ďalej. A to všetko len za neuveriteľných 199,- Sk. Určite sa mnohí z nás s tým stretli.
Tak teda - rýchle som odpovedal. To aby som stihol údajných oných deväť dní. Ale aj tak ma zaujímalo, odkiaľ to v tej spoločnosti budú vedieť, že som odpovedal tak ako sa má. Myslím v uvedenom časovom limite. Lebo na sprievodnom liste ani nikde inde som nenašiel dátum. Mimochodom, asi po mesiaci som si kúpil jeden počítačový časopis a tam som opäť našiel túto skvelú a supernú ponuku. Presne tú istú, ako začiatkom januára. A opäť - rýchle treba odpovedať do deviatich dní. A získate neuveriteľné darčeky. Takže keby som odpovedal na prvú zásielku aj po mesiaci, možno stihnem aj tých deväť dní. Akože. No nie je to skvelé? No ale vrátim sa na úvod. V domnienke, že chcem stihnúť limit a s vidinou zaradenia do súťaže o hlavnú cenu, som na druhý deň vhadzoval odpovednú obálku do poštovej schránky. Veď čo ak budem medzi prvými 111 odpovedajúcimi.... Môžem vyhrať predsa zostavu domáceho kina. Som ale naivný.... Že?
Po pár dňoch mi prišla zásielka, ktorú som s radosťou otvoril. Bol v nej zakladač, pár kariet na založenie, potom obal na niekoľko CD-čiek. Našiel som aj sľubované skvelé minirádio. Takže si hovorím: "predsa som to stihol do tých deviatich dní".... Ale čuduj sa svete - po ešte skvelejšom elektronickom organizéri ani stopy. Pozrel som do krabice ešte raz, ale nič. So smutným výrazom v očiach som si povedal, že - "tak som to asi nestihol"... Alebo mi to zabudli pribaliť. No čo už. Skúsim tam reku napísať mail. Že či to tam zabudli pribaliť alebo si zo zákazníkov takto strieľajú a robia "dobrý deň". Veď predsa zákazník nemá ako preukázať že stihol odpovedať v limite a v spoločnosti sa potešia, že získali ďalšieho blbého odberateľa nejakých kartičiek. Alebo ma zaradili do kolónky "nestihol v limite". Ale povedal som si, že nejde mi predsa o nejaký šmejdovský organizér značky NO NAME, ale ide mi o princíp. Keď niečo sľúbia, tak nech to aspoň na začiatku dodržia. Potom nech už klamú ako chcú, ale na začiatku by sa mali ukázať v dobrom svetle. Zároveň som v maile uviedol, že s takouto neserióznou spoločnosťou nechcem mať nič spoločné a nech mi neposielajú ďalšie kartičky na zakladanie. Aj tak sú to hlúposti. Na druhý deň mi prišiel "veľký" mail s ešte väčším ospravedlnením, že pri balení zásielky nedopatrením tam zabudli pribaliť tento skvelý elektronický organizér. No hovorím si - tak dobre, nech to pošlú, aspoň budem mať čo dať deťom na hranie. Asi po týždni som našiel v poštovej schránke obálku a jej obsah nasvedčoval, že mi táto reklamná spoločnosť poslala skvelý elektronický organizér. Zámerne používam slovné spojenie (také ako uvádza táto reklamná spoločnosť) "skvelý elektronický organizér", pretože v hromadných reklamných akciách sa zasielajú vyslovene šmejdy a bakelitové nepodarky. Pre takéto výrobky mám pomenovanie - TOVAR Z POTOPENEJ LODE. Keď som otvoril obálku, vybral z krabičky skvelý elektronický organizér, skoro som onemel. To snáď nie je možné! Spoločnosť si z nás robí "kozy". Našiel som organizér, ale keby ste videli - aký! Popísaný ceruzkou (niekto si z dlhej chvíle po ňom zrejme kreslil), dopichaný (zrejme od kružidla).
Evidentne dlhodobo používaný. Docapkaný a miestami aj ošúchaný. Priestor pre batérie bol dopichaný nejakým ostrým predmetom, ako keď niekto vymieňa malé ploché batérie a "vypáčuje" ich z tohto priestoru (buď šroubovákom alebo nožíkom).
Naviac - bol dokonale zaheslovaný. Pri každom stlačení funkčného tlačítka - napríklad keď som chcel vôjsť do menu Telefónny zoznam, tak toto skvelé zariadenie pýtalo heslo. Keď som chcel vôjsť do menu Pripomienky, tak aj tu na mňa zablikalo PASSWORD. Takže ten niekto, kto tento skvelý prístroj používal, mal zrejme všetko pod kontrolou prostredníctvom hesla. A aj návod na použitie už niečo prežil. Odheslovať sa to nedá, pretože aj po stlačení tlačítka RESET - nič neresetovalo. V návode je uvedené, že fungovať by malo. Aj keď som vybral batérie, znovu všetko tak ako predtým. Vytrvale sa na mňa usmievalo - password. No a keďže ho neviem, je mi celý tento skvelý elektronický organizér tak akurát na dve veci. Ani deti ho nemôžu použiť ako hračku. Veď predsa nebudú pozerať na dispel ktorý zobrazuje stále to isté. Tak som si povedal, že toto už je zo strany zásielkovej reklamnej spoločnosti drzosť a silná káva. To mám asi za to, že som sa asi ozval. Že mi prvýkrát tento skvelý elektronický organizér neprišiel. Nemôžem sa síce sťažovať trebárs na obchodnej inšpekcii, pretože tovar som si nezakúpil, nie je naň žiadny právny nárok. Takže to v podstate nemôžem asi ani reklamovať. Poslali mi organizér? Poslali. Tak mám byť ticho. Čo už na to etická stránka takéhoto obchodovania a uťahovania si zo zákazníkov, to už je asi celej spoločnosti jedno. Hlavne že ľudia budú od nich skvelé kartičky na zakladanie odoberať....
Tu je ešte niekoľko obrázkov skvelého elektronického organizéru - akože nového....
Komentáre